Forshaga IF
FOTBOLL
A-LAG

Tre snabba med A-laget inför säsongspremiären!
2023-03-19 13:52

Med tre veckor kvar till seriepremiären kommer här några frågor till vår huvudtränare Ola Andrésen:

1. Är du nöjd med försäsongen hittills, tre vinster smakar ju mumma?
"Jag är nöjd med försäsongen, vinster i träningsmatcher är sekundärt men vi har som lag gjort hyggliga prestationer och många killar har fått visa upp fina minuter.

2. De nya spelarna, vad är det för spelartyper vi har fått in?
"Först och främst var det vår glädje att kunna behålla truppen sånär intakt. De nya spelarna är som de tidigare, fina killar med bra personligheter och de har själva sökt sig till föreningen.

Spelmässigt har FIF fått in allt från bolltrygga och reflexsnabb målvakter, energiknippen på kanterna, kreatörer på mitten och sluggers i boxen.

3. Har ni ändrat något i träningen denna säsongen, gentemot förra?

"Ja, till viss del. Förra året hade vi en liten trupp och med en kader med något större omfång har vi kunnat träna fler pass och detta på större yta.
Vaktmästarna har med gott slit möjliggjort att vi, till skillnad från många andra föreningar i Värmland, kunnat träna betydligt mer fotboll än inomhus.

Annars har vi inte ändrat så mycket; en träning på Ängevi innebär hårt slit, gliringar, märkligheter, kontroverser, kamp, charm, frustration och glädje - som det ska vara."

Vi önskar Ola med övriga ledare och spelare lycka till med säsongen 2023!

PLANTIDER KONSTGRÄS
DRIVE IN BILBINGO